გაკვეთილის თემა
|
ფუძეები, ტუტეები, ნეიტრალიზაციის რეაქცია
საჭმლის მომნელებელ ორგანოებში ტუტე არის დადგენა
|
გაკვეთილის მნოშვნელობა და აქტუალობა
|
ქიმია––მოსწავლეები გაიგებენ თუ როგორი თვისებებით ხასიათდებიან ფუძეები.
როგორ უცვლიან ფერს ტუტეები ლაკმუსსა და ფენოფთალეინს, როგორ განვახორციელოთ ნეიტრალოზაციის
რეაქცია, რად გარდაიქმნება ფუძე გახურების დროს.
ბიოლოგია–– დაადგენენ საჭმლის მომნელებელ სისტემაში მჟავა–ფუძე გარემოს
, რა მავნე ზემოქმედება აქვს ნიკოტინს საკვების
გადამუშავებაში და ტუტე არის ზემოქმედების დაქვეითებაში.
|
გაკვეთილის მიძნები და შედეგები
|
ქიმია–შეისწავლონ მოსწავლეებმა მჟავებისა და ფუძეების დამახასიათებელი
ფიზიკურ – ქიმიური თვისებები . ლაბორატორიაში არსებული მჟავების შედარება ბუნებრივ
მჟავებთან . მათთან დამოკიდებულება , ასევე ტუტეებთან ურთიერთობა და თავისებურება
ბიოლოგია– ილუსტრაციაზე ამოიცნობს ადამიანის ორგანოთა სისტემებს და ზოგადად
ასახელებს მათ ძირითად ფუნქციებს. აკეთებს ლაბოტატორიულ სამუშაოს მჟავა–ფუძე გარემოს
დასადგენად და ინფორმაციას წარმოადგენს ცხრილის სახით
|
წინარე ცოდნა
|
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
გამოვიყენებთ განმსაზღვრელ , განმავითარებელ, ჯგუფურ შეფასებას. შეფასების
კრიტერიუმები
ა) აზრის დამოუკიდებლად ჩამოყალიბება და კონკრეტულ საკითხის სესახებ
მსჯელობა
ბ) აუდიტორიის ფლობა და შესაბამისი ტერმინების გამოყენება
გ) მონაცემთა სხვადასხვა სახით წარმოდგენა
დ) ჯგუფური მუშაობის წარმართვა , მეგობრებთან ურთიერთობა
ე) მიღებული ცოდნის კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირება.
|
სასწავლო მასალა და რესურსები
|
ქიმია––HCl, H2SO4, NOH-ის ხსნარები,
თუთიის მარცვლები, სპილენძის, ალუმინის მავთულები. ქიმიური ჭიქები, ინდიკატორები
ლაკმუსის ქაღალდი, ფენოლფთალეინი, ბიურეტი
სახელმძღვანელო ––ადამია , ვარდიაშვილი
ბიოლოგია– სახელმძღვანელო––
ქიმიური ჭიქები, იოდი, გახამებული ნაჭერი, წყალი, ძმარი, საინფორმაციო
ტექნოლოგიების საშუალებით Povere-Pointe
გაკეთებული სლაიდ–შოუ
|
აქტივობები
|
ქიმია–
I აქტივობა––– საშინაო დავალების შემოწმება,4 წთ
IIაქტივობა––– წინა მასალის
გამოკითხვა ფრონტალური კითხვებით 1. რას ეწოდება მჟავა 2. რომელი ბუნებრივი მჟავები
იცით და რას ფიქრობთ მჟავების გემოს შესახებ 3. დაასახელეთ ლაბორატორიაში არსებული
მჟავები 4. როგორ ცვლის მჟავა ლაკმუსს 5. რასთან ურთიერთქმედებენ მჟავები–– შესაბამისი
რეაქციების განტოლებები .8 წთ
III აქტივობა ––– ამის შემდეგ ვხსნი ფუძეებისდამოკიდებულებას
ინდიკატორ ლაკმუსთან და ფელოფთალეინთან, ფუძეების
ურთიერთქმედებას მჟავა ოქსიდებთან , მჟავეებთან და ფუძეების დაშლას გახურებით
. მოსწავლეები ატარებენ ცდას ფუძეების ურთიერტქმედებას ინდიკატოტებთან და მჟავასთან , რის შემდეგაც წერენ შესაბამის
რეაქციათა განტოლებებს. მოსწავლეებს ეძლევათ დავალება პარაგრაფი 10–დან სავარჯ. –3. 6 წთ
IV აქტივობა––– მოსწავლეები წერენ მჟავების
და ფუძეების დამახასიათებელი თვისებების რეაქციათა განტოლებებს
Vაქტივობა––––საშინაო დავალების
მიცემა და შეფასება 2 წთ
ბიოლოგია
I აქტივობა––საშინაო დავალების
შემოწმება 2 წთ
II აქტივობა–––––წინა
მასალის გამოკითხვა . 1. რას ეწოდება მონელება.
2. ჩამოთვალეთ საჭმლის მომნელებელ;ი ორგანოები 3.
დაახასიათეთ პირის ღრუ, 4. რა პროცესი მიმდინარეობს პირის ღრუში და რ4ოგორი გარემოა . 5. დაახასიათეთ კუჭი, ნაწლავები
ამსთან ერთად მოსწავლეები პროექტორის საშუალებით უჩვენებენ საჭმლის მომნელებელი
სისტემის სლაიდ –შოუს , რომელიც წინასწარ გააკეთეს საინფორმაციო ტექნოლოგიების დახმარებით
Pover-Pointis მეშვეობით 10 წთ
III აქტივობა––––ლაბორატოტიული
სამუშაოსათვის მოსწავლეები ორგანიზდებიან ჯგუფებად 1 ჯგუფს –– ეძლევა დავალება დაადგინოს პირის ღრუს
ტუტე არე
2ჯგუფი––– ნიკოტინის მავნე ზემოქმედების დადგენა საჭმლის გადამუშავებაში
3 ჯგუფი –––ძმრის გავლენა სახამებლის დაშლაზე 7 წთ
პრეზენტაცია 4 წთ
საშინაო დავალების მიცემა და შეფასება 2 წთ
|
შეფასების რუბრიკა
შედეგი
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
საგაკვეთილო პროცწსში ჩართულობა
|
იშვიათად ერთვება საგაკვეთილო პროცეში
|
პერიოდულად ერთვება საგაკვეთილო პროცესში
|
აქტიურია
|
აქტიურის კონსტრუქციული და პროდუქტიული
|
აზრების დამოუკიდებლად გამოთქმა
|
თითქმის არ გამოთქვამს საკუთარ აზრს
|
იშვიათად გამოთქვამს საკუთარ აზრს
|
გამოთქვამს საკუთარ აზრს
|
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი
|
კონცენტრირება სამუშაოზე
|
იშვიათად ახერხებს კონცენტრირებას
|
ცდილობს კონცენტრირებას მაგრამ ხშირად ვერ ახერხებს
|
ძირითადად კონცენტრირებულია სამუშაოზე
|
მთელი გაკვეთილის განმავლობაში კონცენტრირებულია სამუშაოზე
|
სხვისი აზრების მოსმენა და პატივისცემა
|
თითქმის არ უსმენს სხვების აზრებს
|
არ უსმენს სხვების აზრებს, ან უსმენს და აქვს არაადეკვატური რეაქციები
|
უსმენს სხვების აზრებს და ცდილობს იყოს იყოს კორექტული
|
ყურადღებით ისმენს სხვების აზრებს, აანალიზებს და კორექტულია
|
გაკვეთილის ურთიერთშეფასება: ბიოლოგია. მოსწავლეებისთვის უკეთ გასაგებად ახსნილი მასალისა უკეთესი იქნებოდა რომ თვითონ დაეგეგმათ და ჩაეტარებინათ რმოდენიმე მარტივი ექსპერიმენტი , ამით ცოდნასაც გაიღრმავებენ და დაინტერესებაც მეტი იქნებოდა
ქიმია მოსწავლეებს გამოავლინეს შესაბამისი ცოდნა თემის ირგვლივ, კარგად ჰქონდათ გაკეთებული სლაიდ - შოუ , ჩაატარეს ექსპერიმენტი თემის უკეთ საჩვენებლად . დრო რომ მეტი ქონოდათ უკეთესი იქნებოდა . სხვა მხრივ გაკვეთილი საინტერესო გამოვიდა.
ინტეგრირებული გაკვეთილი ისტორიასა და ბიოლოგიაში
ჭალის საჯარო სკოლა V კლასი
მასწავლებლები : ბიოლოგია ნინო
აბაშიძე
ისტორია გელა
ჩხიტუნიძე
გაკვეთილის
თემა
|
ბიოლოგია საქართველოს რუკა
ისტორია: საქართველოს დაცული ტერიტორიები
|
სწავლების საფეხური
|
საბაზო V კლასი
|
საგანი , მასწავლებლის
სახელი, გვარი
|
ბიოლოგია ნინო აბაშიძე
ისტორია გელა ჩხიტუნიძე
|
მოსწავლეთა
რაოდენობა
|
13 მოსწავლე
|
განსაკუთრებული
მიდგომის საჭიროების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა
|
არ არის
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით
|
ბუნ.V.6.მოსწავლეს შეუძლია მნიშვნელოვანი გეოგრაფიული ობიექტებისა და მათი ნაწილების აღწერა.
ბუნ.V.7.მოსწავლეს შეუძლია ობიექტების მდებარეობისა
და ურთიერთმიმართების განსაზღვრა რუკაზე.
ბუნ.V.8.მოსწავლეს შეუძლია გარემოში ორიენტირებისთვის გეოგრაფიული ინსტრუმენტების/ხელსაწყოების გამოყენება.
·
საზ. მეც.V-VI.13. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ
და მრავალმხრივ გამოყენებაზე.
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული შედეგები და ინდიკატორები
|
ბიოლოგია
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· განსაზღვრავს
ჰორიზონტის მხარეებს (ძირითადი და შუალედური) რუკასა და გეგმაზე;
· ადგენს მისთვის ცნობილი მნიშვნელოვანი
გეოგრაფიული ობიექტების ურთიერთმიმართებას (მაგ.,
კონტინენტებისა და ოკეანეების);
· რუკაზე განსაზღვრავს მდინარეების დინების
მიმართულებას, მარჯვენა და მარცხენა სანაპიროს; ალაგებს შენაკადებს თანმიმდევრობით, ჰორიზონტის
მხარეების მიხედვით (მაგ., აღმოსავლეთიდან
დასავლეთისკენ);
· გამოარჩევს რუკაზე
იმ
გეოგრაფიულ ობიექტებს (მაგ., შავი ზღვა,
კასპიის ზღვა, კავკასიონი), რომლებიც უადვილებს საქართველოს
ადგილმდებარეობის განსაზღვრას;
·
რუკის
დახმარებით განსაზღვრავს ექსკურსიაზე დასათვალიერებელი
ობიექტების მდებარეობასა და ურთიერთმიმართებას (მაგ., მცხეთა მდებარეობს მდინარეების, არაგვისა
და მტკვრის, შესართავთან).
ისტორია
· არჩევს და იყენებს საჭირო
ინფორმაციას თემატური რუკებიდან.
ახდენს სხვადასხვა საშუალებებიდან მოპოვებული ინფორმაციის
კლასიფიცირებას;
·
ისტორიულ ან
გეოგრაფიულ ინფორმაციას წარმოადგენს
სხვადასხვა საშუალებით.
|
გაკვეთილის მსვლელობა და დრო
შეჯამება( ერთობლივად)
შეფასება
|
აქტივობა 1 გონებრივი იერიში წინარე ცოდნის გამოკითხვა
მოსწავლეს ვუსვამთ კითხვებს:
რისთვისაა საჭირო რუკის შედგენა?
რას ასახავს პირობითი ნიშნები? როგორ განისაზღვრება რუკაზე ჰორიზონტის მხარეები?სად მდებარეობს საქართველო? ეკვატორიდან რომელ მხარესაა იგი?
რომელი ქვეყნები ესაზღვრება და რომელ მხარეს? რა ჰქვია საქართველოს დედაქალაქს? რა
ღირშესანიშნავი ადგილები არსებობს საქართველოში? ჩამოთვალეთ საქართველოს ნაკრძალები (5 წთ )
აქტივობა II პრეზენტაცია
მოსწავლეებს მიცემული ჰქონდათ დავალებად მოეძიებიათ ინტერნეტის საშუალებით
საქართველოს ნაკრძალების შესახებ ინფორმაცია
და Pover-point-ის დახმარებით გაეკეთებინათ სლაიდ -შოუ და წარმოედგინათ პრეზენტაცია.
თიკო ტაბატაძე-ვაშლოვანის ნაკრძალი, გიორგი
სადღობელაშვილი - ბორჯომ - ხარაგაული, ჩხეიძე ნიკა-ლაგოდეხის ნაკრძალი, ნამგლაძე
ნინო- სათაფლიის ნაკრძალი, სირაძე გიორგი- კინტრიშის ნაკრძალი ,მიშველიძე თინიკო-
- ლიახვის ნაკრძალი. მოსწავლეები აკეთებენ პრეზენტაციას , განმარტავენ სად მდებარეობს
თითოეული ნაკრძალი და როგორი ფლორა და ფაუნაა იქ გავრცელებული. მაგიდაზე დევს პატარა
დროშები, რომელსაც პრეზენტაციის შემდეგ უკეთებენ რუკაზე შესაბამის ადგილას
(10 წთ)
აქტივობა III მუშაობა წყვილებში
მოსწავლეებს ურიგდებათ ფურცლები
, სადაც შეცდომით არის დალაგებული სასარგებლო წიაღისეულის მოპოვების ადგილები, მათ
უნდა იპოვონ და გამოასწორონ შეცდომა
მათ ურიგდებათ პატარა ალმები ,სადაც დაწერილია თითო- თითოდ სასარგებლო
წიაღისეული . მათ უნდა იპოვონ რუკაზე შესაბამისი
ადგილები და მიაკრან იგი. ( 5 წთ )
ისტორია
აქტივობა 1 წყვილებს ეძლევა დავალება და ინსტრუქცია
სამუშაოს შესასრულებლად .
1 წყვილი--- T სქემის გამოყენებით შეადარეთ ერთმანეთს ნაკრძალი და ეროვნული პარკი აჩვენეთ საქართველოს რუკაზე ნაკრძალები და ეროვნული პარკები.
2 წყვილი----
ასოციაციური რუკის მეშვეობით გადმოეცით კოლხეთის ეროვნული პარკის ღირშესანიშნაობები.აჩვენეთ
რუკაზე კოლხეთის ეროვნული პარკი.
3 წყვილი--
შეადგინეთ ტურისტული გზამკვლევარი საქართველოს დაცული ტერიტორიების შესახებ. გამოიყენეთ რუკა. ( 7 წთ)
ა ქტივობა II პრეზენტაცია
მოსწავლეები წარმოადბენენ თავიანთ ნაშრომებს( რუკის გამოყენებით) (9წთ)
აქტივობა III კითხვა - პასუხი
მოსწავლეებს ვუსვამთ კითხვებს:
დაასახელეთ თითოეული დაცული ტერიტორიების განმახ
სხვავებელი ნიშნები ლაგოდეხის ნაპრძალი, ვაშლოვანის დაცული ტერიტორია, ბორჯომ - ხარაგაულის ეროვნული პარკი , კოლხეთის ეროვნული პარკი. როგორ იყენებს მოსახლეობა ბუნებას და ნაკრძალებს . როგორ
იყენებს სახელმწიფო, რას გააკეთებდით თქვენ რომ ბუნება მეტად დაცული იყოს. შეაფასეთ
დღევანდელი გაკვეთილი ,რა მოგცათ მან,
შეხვედრიხართ თუ არა ბუნებისადმი ხალხის უდიერ დამოკიდებულებას ( 5 წთ)
რას ეტყოდით თქვენს თანატოლებს ბუნების შესახებ, გადმოეცით ლოზუნგის სახით
(2 წთ)
აქტივობა IV
საშინაო დავალების მიცემა
მოსწავლეებს დაევალათ თავის თემის ტერიტორიაზე მოიძიონ მასალები ფლორისა და ფაუნის შესახებ (1წთ )
აქტივობა V
შეფასება
|
საწავლო რესურსები
|
სახელმძღვანელო , დაფა , ცარცი, კომპიუტერი, პროექტორი , პლაკატი,
რვეულები. რუკა , ფლომასტერები, სახატავი ფურცლები, მისამაგრებლები,
|
შეფასების რუბრიკა
შედეგი
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
საგაკვეთილო პროცწსში ჩართულობა
|
იშვიათად ერთვება საგაკვეთილო პროცეში
|
პერიოდულად ერთვება საგაკვეთილო პროცესში
|
აქტიურია
|
აქტიურის კონსტრუქციული და პროდუქტიული
|
აზრების დამოუკიდებლად გამოთქმა
|
თითქმის არ გამოთქვამს საკუთარ აზრს
|
იშვიათად გამოთქვამს საკუთარ აზრს
|
გამოთქვამს საკუთარ აზრს
|
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი
|
კონცენტრირება სამუშაოზე
|
იშვიათად ახერხებს კონცენტრირებას
|
ცდილობს კონცენტრირებას მაგრამ ხშირად ვერ ახერხებს
|
ძირითადად კონცენტრირებულია სამუშაოზე
|
მთელი გაკვეთილის განმავლობაში კონცენტრირებულია სამუშაოზე
|
სხვისი აზრების მოსმენა და პატივისცემა
|
თითქმის არ უსმენს სხვების აზრებს
|
არ უსმენს სხვების აზრებს, ან უსმენს და აქვს არაადეკვატური რეაქციები
|
უსმენს სხვების აზრებს და ცდილობს იყოს იყოს კორექტული
|
ყურადღებით ისმენს სხვების აზრებს, აანალიზებს და კორექტულია
|
პრეზენტაციის შეფასება
N
|
შეფასების კომპონენტები
|
ქულა
|
პრეზენტატორი
|
|
||||
3
|
4
|
5
|
||||||
1
|
საინტერესო შესავალი
|
2
|
|
|
|
|
|
|
2
|
ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
|
2
|
|
|
|
|
|
|
3
|
შემოქმედებითი უნარი,
თვალსაჩინოების გამოყენება
|
2
|
|
|
|
|
|
|
4
|
გამართული საუბარი და ტემბრი, აუდიტორიასთან
თვალით კონტაქტი
|
2
|
|
|
|
|
|
|
5
|
დროის ლიმიტის დაცვა
|
2
|
|
|
|
|
|
|
ურთიერთშეფასება: ბიოლოგიის
მასწავლებლის შეფასება ისტორიის მასწავლებლის მიერ განხორციელებული აქტივობასთან დაკავშირებით.
ფაქტობრივი
მასალის ცოდნა მოსწავლეებმა ორივე საგანში
გამოავლინეს , იციან რუკაზე მუშაობა , ბავშვებს აქვთ პრეზენტაციის უნარი , ძირითადი
იყო ის რომ ბავშვებს გაუჭირდათ წყვილებში მუშაობის დროს დროის ლიმიტის დაცვა. შემოქმედებითი
უნარი ჰქონდათ , მათ ჰქონდათ იდეები ( მეორე
წყვილს) გზამკვლევთან დაკავშირებით , მაგრამ არ ეყოთ დრო ბოლომდე განეხორციელებინათ
იდეა, უკეტესი იქნებოდა გამზადებული ყოფილიყო
სურათები და მოსწავლეებს მოეხდინათ მისი ეფექტურად
განთავსება გზამკვლევში
ისტორიის მასწავლებლის შეფასება ბიოლოგიის მასწავლებლის მიერ
განხორციელებული აქტივობებთან დაკავშირებით
კარგი იყო დასაწყისი
. ქონდათ კარგი პრეზენტაციები ნაკრძალებზე, რაც შეიძლებოდათ მათ მოიძიეს და ქონდათ სლაიდ -შოუ . ქონდათ ბევრი ინფორმაცია და უკმაყოფილონი იყვნენ
რომ დროის ლიმიტი შეზღუდული ქონდათ
Комментариев нет:
Отправить комментарий